Tomb Raider: Legend
- Lisans DENEME SÜRÜMÜ
- TOPLAM İNDİRME 35,155
- DOSYA BOYUTU 550.33 MB
- Üretici Eidos
Aksiyon Dolu Heyecan Verici İlermeli Oyun
Tr Gamer'dan Alıntıdır...
Güzel olduğu kadar tehlikeli, seksi, acımasız ve atletik... Ne kadar da klişe geliyor kulağa değil mi? Ancak 10 sene önce değildi. Bizzat bu kavramı yaratan ve oyunlara yapısıyla, ününden faydalanmak isteyenlere de karakteriyle yol açan Tomb Raider, zamanına göre inanılmaz zevkli, baş döndürücü, yenilikçi ve her şeyden de önemlisi farklıydı. Sonraki yıllar boyu elinde silahıyla dolaşan, büyük göğüslü, Jennifer Lopez kalçalı (?) pek çok bayan karakter gördük ancak bunların hiçbirisi bizi ilk iki Tomb Raider oyunundaki gibi etkilemedi. (ironik olarak buna ikinciden sonraki Tomb Raider oyunları da dahil edilebilir)
Evet, Core Design öyle bir karakter yarattı ki serinin sonu da taklitleri gibi hüsran oldu. Büyük beklentiler, 'bu sefer adam olduk'lar, 'çok sağlam olacak'lardan sonra serinin en vasat oyunlarından Angel of Darkness Eidos'un sabrını taşırınca, 5 sene önce uyanması gereken uykudan yeni uyanan dağıtımcı, yapımı Crystal Dynamics'e devretti. Warren Spector'ın firması olan Ion Storm'u bir süre önce kapatan Eidos, yaklaşık 200 kişiyi bir araya getirerek Amerika'daki tek ve en büyük oyun stüdyosu olan Crystal Dynamics'i oluşturdu geçtiğimiz aylarda. Daha önceden Legacy of Kain: Defiance, yeni olarak ise Project: Snowblind gibi başarılı oyunlar geliştiren firma, yapıma Core Design'dan elemanlar da alarak 7. oyunda, uzun süredir gül(e)meyen Lara'nın yüzüne gülücük kondurmak istiyor.
Core Design'dan anahtar rolündeki bazı yapımcılar Crystal Dynamics'e alınmış, Lara'nın yaratıcısı Toby Gard gibi. Oyunda şu aşamada görülen en büyük değişiklik Lara'nın göğüsleri olduğundan (hmm, neden acaba?) Toby Gard'a ve ekibine büyük görev düşüyor. Gard, yeni Lara'nın gerçekçi görünmesine karşın aslında gerçekçi olmadığını, veya tam olarak öyle yapmaya çalışmadıklarını söylüyor. Kendisi, Lara'nın oyuncuların aklında yer etmiş halini tamamen bozmak istemediklerini, bazı ufak değişikliklerle Lara'yı daha da güzelleştirmeye çalıştıklarını belirtiyor. Her ne kadar çok değiştirmediklerini söylese de bir hayli değişen Lara, bence gerçekten seksi olmuş. Yine aynı şekilde saçlarını bağlayan Croft, bu sefer daha derin bakışlara sahip, daha gizemli görünen ve daha seksi bir vücutta. Ve gerçekçiliğe önem verildiğinden dolayı da göğüsler estetiğe girerek biraz küçültülmüş. Biliyorum, bu son cümleyi okuyunca evdeki tüm ilaçları içmek geçti içinizden ancak bir şey yapmadan önce ekran görüntülerine bakmanızı tavsiye ederim. Lara artık eski barbi havadan çıkarak bir 'bayan' olarak karşımıza çıkacak. Bu değişimi Tomb Raider 1-6-7'deki Lara'ları gösteren şu resimde de görebilirsiniz:
Aslına bakarsanız sadece Lara tasarımcısının felsefesi değil bu yapı değişikliği. Tüm oyun eski hava korunarak, üzerine oyunun havasını dağıtmayacak kadar az oranda gerçekçilik sosu katılarak yenilikçi bir şekilde hazırlanıyor. Yapımcının kendi geliştirdiği bir motorla hazırlanan Legend, bu anlamda teknolojik açıdan Angel of Darkness'tan çok daha farklı bir çizgi izleyecek. Donuk Angel of Darkness'ın aksine canlı, keskin tonların yer aldığı Legend'da çok daha fazla detaya inilerek günümüz teknolojisi yakalanmaya çalışılıyor. Her ne kadar böyle söylense de açıkçası ben ilk görüntülerden çok da etkilenmedim. O açıdan bir Half-Life 2 veya Doom 3 beklemek hayal kırıklığı olacaktır.
Yenilenen grafiklerin yanı sıra animasyonlar, hareketler, dövüş stilleri ve etkileşim çok daha ayrıntılı biçimde karşımıza çıkıyor. Lara yine her zamanki gibi atletik, her zamanki gibi çevik ve her zamanki gibi kaplansı (?). Legend'ta bir maymunun olabileceğinden daha güzel ve seksi hazırlanmış bir karakteri yönetmeyi bekleyebiliriz. Ayrıca Half-Life 2'den gördüğümüz ve etkilendiğimiz bakışlar Legend'ta da karşımıza çıkacak. Yani Lara hem seksi, hem güzel, hem de delici bakışlara sahip. Ekran karşısında erimeye hazır olun!
Crystal Dynamics, görevin kendilerine verildiğinden bu yana, yani tam 1.5 yıldır tüm Tomb Raider oyunlarını baştan oynadıklarını, hataları tespit ettiklerini, incelemeleri yeni baştan okuduklarını, forumları gezerek okuyucuların kusma seanslarını ziyaret edip sonuncusunun da etkisiyle derhal oyuna giriştiklerini söylüyorlar. Onlarca yetenekli ve serinin nerede yanlış yaptığı konusunda tecrübe sahibi insanın bir arada bulunduğu Crystal Dynamics, Lara'yı bu açıdan yeniden yaratacak gibi görünüyor