Return to Castle Wolfenstein: Enemy Territory

Return to Castle Wolfenstein: Enemy Territory

kullanıcı
  • Lisans ÜCRETSİZ
  • TOPLAM İNDİRME 41,563
  • DOSYA BOYUTU 258.35 MB
  • EDİTÖR PUANI
  • Üretici Activision Value

ET:QW Quake'ten aşina olduğumuz Global Defence Force (GDF, bildiğimiz dünyalılar, insan) ile Strogg kuvvetleri arasındaki savaşı konu alan nefes kesen bir macera oyunu.

ET:QW Quake'ten aşina olduğumuz Global Defence Force (GDF, bildiğimiz dünyalılar, insan) ile Strogg kuvvetleri arasındaki savaşı konu alıyor. Bugünün 60 yıl sonrasına inşa edilen oyun,Quake gezegeninde geçiyor.Her tarafın sahip olacağı beş sınıf kararlaştırılmış;

Field Ops; lider sınıf, büyük top ateşi çağırabilme yeteneğine sahip ayrıca top dikebilir.
Medic; sağlıkçı, yüksek cephane taşıyabilir ve diriltme yeteneğine sahip.
Engineer; mühendis, defans kuleleri inşa edebilir, tamir yeteneğine sahip ayrıca anti silahlar yerleştirebilir(anti-misilleme,anti-insan ya da anti-tank gibi).
Soldier;asker, yüksek çatışma ve silah kullanma yeteneklerine sahip.
Covert Ops;keskin nişançı, saklanabilme yeteneklerine sahip, "üçüncü-göz" adı verilen kameralar yerleştirebilir,hack yapabilir.

Karakterler bir RPG oyununda olduğu gibi deneyim puanları(exp.) kazanıp, level (kademe) atlayabilecekler. Her bir kademede elde ettikleri puanları değişik yetenekleri geliştirmede ya da öğrenmede kullanabilecekler. Ancak tabi ki bunun herhangi bir RPG oyunundaki gibi olması düşünülemez. Kazanılan puanlar, yetenekler sadece o anki oyun sezonu için geçerli olacak. Yeni bir oyun kurulduğunda her şey sıfırlanmış olacak.


"Görevler çok açık bir şekilde hem bize (GDF) hem de karşı kuvvetlere (Strogg) bildiriliyor. İlk görevimiz stratejik önemi olan bir köprüyü tamir etmek ve araçlarımızı karşıya geçirebilmek. Ancak köprüleri mühendisler tamir edebiliyorlar ve onları korumamız lazım. Bu görevi başardıktan sonra Strogg birliklerine girmemiz söyleniyor. Birliğe girebilmek için önce tünelden geçmemiz mobil yönetim merkezine ulaşmamız gerekiyor ve burada sıcak çatışma oluyor. Ardından birliğin direnişini kırmak için MCP(hızlı top atışı yapabilen silah) yerleştirip ateş yağmuruna tuttuk, bu arada Covert Ops askerlerimiz kalkan jenaratörünü yıkmaya çalıştılar. Hava desteği de çağırdık. Görevin sonunda ise patlayıcıları Strogg birliğine yerleştirip ayrıldık."

Bunları görev yapısındaki kurgulama düzenini görmeniz açısından yazdım. Tabi ki GDF kuvvetlerine böyle görevler verilirken aynı şekilde Strogg kuvvetlerine de farklı görevler verilebiliyor. Ya da Strogg kuvvetlerinin görevi sadece merkezlerini savunmak olabiliyor ve süre dolduğunda Strogg'lar kazanmış oluyorlar. İşte bu kurgudan id Software'in lider tasarımcısı Tim Willits övgüyle bahsetti E3 fuarında. Sınıflar üzerine görevler verildiğinden, oyuncuların birbirlerini kollamak zorunda olduğundan bahsediliyor. Ayrıca bahsetmeden geçmeyelim tıpkı Battlefield'da olduğu gibi 40'ın üzerinde kara, hava, deniz araçları mevcut oyunda. Savunmamıza yardımcı olabilecek sabit silahlar da kuşkusuz işimizi kolaylaştıracak.

Oyunda görevler harita paketleri halinde ilerleyecek. Mesela bir kampanya 3-4 haritadan oluşacak ve görevlerin sonunda diğer haritaya geçilecek. Bir haritada kazanılan puanlar, diğer haritada devam edecek (ayrıca görev ödülleri olarak daha fazla sağlık, daha fazla silah çeşidi kazanılabiliyor) ancak yukarıda bahsettiğim gibi bir oyun sezonu bittiğinde puanlar sıfırlanmış olabilir.

Kaynak: www.trgamer.com