GERÇEK SAVAŞA HAZIR OLUN
Call of Duty oyunları birer klasik elbette. Yinede konsollara çıkan son COD oyunu bizi biraz sıkmıştı diyebiliriz. İlk iki oyunun yapımcısı Infinity Ward bunları görmüş olucakki yeni bir tarzla,hemde ortalığı sarsarak karşımıza çıktı.
Dikkati hemen sağlam senaryosu çekiyor. İngiliz SAS ve Amerikan Recon Marines timlerinin farklı gibi görünen hikayelerinin ortak bir noktada buluşması ve bu noktadan sonuca doğru ilerlemesi söz konusu kötü adamımızın adı Zakhaev. Zakhaev arkasında mafya ve zengin Rus iş adamlarının desteği ile Stalin Rusyasını yeniden canlandırmaya çalışıyor.Aldığı maddi destek sayesinde modern ekipmana,silahlara ve askeri bir güce sahip. Rusya da başlattığı sivil savaş dış güçlerin ilgisini çekmeye başlayınca, Zakhaev Al-Asad isimli dostunu devreye sokuyor ve Orta Doğu`da karışıklık çıkartıyor. Yemi yutan dış güçler de Orta Doğudaki karışıklığa müdahale ediyor. Ama buradaki karışıklığın, aslında bir dikkat dağıtma yöntemi olduğunu çok geç fark ediyorlar.
SİLAHLAR
El altından silah sattığı günlerden beri Zakhaev`i izleyen İngilizler ise Rusya da yılanın başını kesmek için uğraşıyor. SAS birimleri ile oynadığımız bölümler daha çok gizliliğe önem verilen operasyonlardan oluşuyor. Kontrol ettiğimiz karakterlerin ve takım arkadaşlarımızın da eskisine göre daha gerçek ve kendilerine göre bir hikayeleri olması da oyunun başka bir artısı. Ana senaryoyu takip ederken yer yer karakterimizin flashbackler yaşayacak ve bu flashbackler de oynanabilir olacak. Modern savaşın nimetlerinden sadece sokak aralarındaki çarpışmalarda ya da gizli görevlerde sessiz sedasız iş görmemize yarayan alet edevattan yararlanmıyoruz elbette. Senaryoda yaptıklarımız dramatik bir şekilde dünya haritasını da şekillendirecek.
SİS VE DUMAN
Yapımcılar ışıklandırmanın gerçekçilik ve atmosfer konusunda çok önemli olduğuna inandıkları için oyunun tüm grafik alt yapısı bittikten sonra oturup aylarca gelişmiş ışıklandırma efektleri üzerine çalışmışlar. Efektler göz alıcı olsada dikkatimi çeken en önemli nokta fizik motoru oldu.Birçok oyunda düşmanların ya da karakterimizin ruhunu teslim ettikleri anlarda sanki eklemleri yokmuş gibi yerlerde yuvarlandığını,saçma sapan şekillere girdiğini görürüz. COD 4'te durumu bunun tam tersi.Ekranda gördüğümüz herşey gayet somut.Oyunun alfa versiyonundaki bir sahnede kaptan köşkündeki düşmana kurşunlar isabet ettikçe vücudunun nasıl sarsıldığını, dizleri üstüne kapaklandıktan sonra, önündeki masaya savrulurken elleri çarpışmayı hafifletmeye çalıştığını ve sırt üstü yığılırken tüm eklemlerinin nasıl gerçekçi hareketler yaptığını gayet net görebiliyoruz. Yapay zekanın da işin içine girmesi ile oyunda ki tüm karakterler eklem sahibi kuklalar olmaktan çıkıyor. İlk Force Recon görevinde gemiyi basarken tim elemanlarının belli bir düzenle hareket etmesi, birbirlerini koruyarak ilerlemeleri ve koordineli saldırıları dikkatlerden kaçmıyor. Ciddi anlamda işlev kazandırılan ses ve duman bombası gibi ekipmanları da gayet etkili bir şekilde kullanıyor yapay zeka. Telsiz konuşmalarının yanında el işaretleri ile de sürekli iletişim halindeler. Kan olayı pek fazla abartılmamış. Ancak savaşın vahşeti ve modern silahların yıkıcılığı apaçık gözler önüne serilmiş.
Sistem gereksinimi:
Windows XP or Windows® Vista
2.6 GHz Pentium® IV ya da eş değeri (3.2 GHz işlemci Vista için )
RAM: 1024 MB (vista için 1536 MB )
DirectX® 9-compliant Shader 3.0 card with 128 MB of DDR ekran ( önerilen 256 mb agp 8x ya da pcı)
DirectX® Version: DirectX® 9.0c (XP) DirectX® 10.0 (Vista)
DVD-ROM: 8x DVD-ROM
8 gb boş alan
Multiplay: 512 Kbps modem
Desteklenen tavsiye edilen ekran kartları NVIDIA® GeForce 6/7/8 Families or ATI Radeon X800 ya da daha yüksek
YORUMLAR