Mark Zuckerberg Üzerinde Çalıştığı VR Başlıklarının Prototiplerini Paylaştı
Meta CEO'su Mark Zuckerberg, şirketin üzerinde çalıştığı VR başlıklarının prototiplerini kullanıcıyla paylaştı. İşte prototiplere dair ilk detaylar!
Meta'nın Reality Labs bölümü hafif, hiper gerçekçi sanal gerçeklik başlıklarına yönelik yol haritasında yeni prototipler ortaya çıkardı. Ürünler tüketiciye hazır olmaktan çok uzak ancak kod adı Butterscotch, Starburst, Holocake 2 ve Mirror Lake olan tasarımlar, mevcut Quest 2 ekranından daha ince çerçeveleri destekleyen görünümüyle ön plana çıkıyor.
Meta CEO'su Mark Zuckerberg ve Reality Labs baş bilim insanı Michael Abrash, diğer Reality Labs üyeleriyle birlikte geçen hafta sanal bir yuvarlak masa toplantısında çalışmalarını sundular. Etkinlik, Meta'nın "zaman makineleri" olarak adlandırdığı tasarımlara odaklandı. Zuckerberg gazetecilere verdiği demeçte "Şu anda gerçekçiliğe doğru büyük bir adımın ortasında olduğumuzu düşünüyorum." dedi.
Zuckerberg, VR Konusundaki Hırsını Sürdürüyor
Zuckerberg, geçen yılki ilk duyurusunun ardından 2022'de Project Cambria kod adlı üst düzey bir başlığı tamamlama planlarını yineledi. Cambria, video beslemesini dâhili ekrana geçirebilen yüksek çözünürlüklü kameralar sayesinde tam VR desteğini ve karma gerçekliği destekliyor. Ayrıca gelecekteki Meta başlıklar için önemli bir özellik olan göz takibi ile birlikte üretilecekler. Zuckerberg, Meta'nın buradan iki farklı VR başlığı planladığını söylüyor. Bunlardan biri günümüzün Quest 2'si gibi ucuz ve tüketici odaklı kalacak, diğeri ise "üreten tüketici veya profesyonel düzeyde" bir pazarı hedefleyen şirketin en yeni teknolojisini içerecek. Bu, şirketin önceden Cambria ve Quest 2 için güncellemeler planladığını bildiriyor ancak bu prototipler görüşmede tartışılmadı.
En temelde birbirinden farklı özelliklerde ve zıt üretim süreçlerine sahip bu birbirinden farklı başlıklar Meta'nın en doğru ve son kullanıcıya uygun olanı bulma amacının bir parçası olarak karşımıza çıkıyor. Zuckerberg bu konuyla ilgili olarak şu ifadeleri kullandı:
"Spesifikasyonlarımızı karşılayan, tüketici için uygun bir lazer elde etmek için çok fazla mühendislik yapmamız gerekecek. Bu güvenli, düşük maliyetli, verimli ve ince bir VR başlığına sığabilecek cinsten olmalı. Dürüst olmak gerekirse bugün itibariyle jüri hâlâ uygun bir lazer kaynağı konusunda kararsız."
Reality Labs, Ağustos ayındaki SIGGRAPH fuarında karma gerçeklik için gerçek dünya görüntülerinin nasıl daha doğru şekilde çekileceği dâhil olmak üzere daha fazla araştırmayı tartışacak.