Anlatım Odaklı Oyunlar Para Kazandırıyor
Sony, Heavy Rain'den 100 Milyon Dolar para elde etti.
Quantic Dream oyun stüdyosunun co-CEO'su Guillaume de Fondaumiere: "Heavy Rain gibi bir anlatım odaklı oyunumuz bize 100 Milyon Dolar para getirdi." dedi. Ve bunun yapımcılara örnek olması gerektiğini ekledi.
Polonya'nın Krakow şehrinde yapılan Digital Dragons oyun festivaline Fondaumiere yaptığı açıklamada: " Aşağı yukarı rakamları vermek gerekirse, diyelim Heavy Rain'i üretmek bize 22 Milyon $ mal olmuş olsun. Pazarlamayı da işin için katınca bu rakam 30 Milyon$ oluyor. Üzerine bir de dağıtım gelince 40 Milyon $ oldu. Sony, bu oyundan 100 Milyon $ gelir elde etti. Dolayısı ile bu iş çok karlı oluyor. Bu kar marjı, bir çok yapımcının kazanmak için uğraştığı bir orandır." dedi. Bununla da yetinmeyen co-CEO sözlerine: "2. el pazarının oyun endüstrisinin en büyük problemlerinden biri olduğunu ve Heavy Rain'in kazanabileceği milyonlarına engel olduğunu" da ekledi.
Bu açıklamalardan Heavy Rain gibi bir oyunun ne kadara üretildiğini, pazarlandığını, dağıtıldığını az çok öğrenmiş olduk. Ve bu tür oyunlardan iyi para kazanılabildiğini de görmüş olduk. Hatta firmaların bu karlılıkla yetinmeyip 2. el satış ile kaçırdıklarına dahi heveslendiklerini görmüş olduk. Açıkçası ellerinde olsa 2. eli yasaklayacakları kesin gözüküyor.