OrangeBall oyunu son yıllarda yerli olarak üretilmiş ve dikkatimizi çekebilen mobil oyunlardan bir tanesi oldu. Onivo Games tarafından üretilen oyunun pek çok Android, iOS ve Windows Phone kullanıcısı tarafından beğenileceğine inandığımız için yapımcıyla bir röportajın oldukça iyi olacağını düşündük. Dilerseniz sorularımıza geçmeden önce oyun ve ekip hakkında kısa bir bilgilendirme yapalım.
Onivo Games'in ekip lideri Öner Öncer sorularımızı cevaplamayı kabul etti ve günlük hayatında 3D tasarım ve animasyon sektöründe çalışıyor. Programlama konusunda Bilkent Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği 3. sınıf öğrencisi Süleyman Yasir Kula ve müziklerde ise Kanadalı müzisyen Arun Sol OrangeBall için Öner Bey'e desteğini sunmuş durumda. Tüm ekip üyeleri için bazı sorularımız olacak ve hemen sırasıyla bunlara geçelim.
Öner Bey, OrangeBall fikri ve konsepti nasıl ortaya çıktı? |
Puzzle Platform türündeki oyunlar, benim oynamaktan en zevk aldığım oyunlar arasındadır. Şimdiye kadar bir çok puzzle platform oyunu oynadım, en sonunda kendi oyunumu yapmaya karar verdim. Zaten sektörün içerisinde olduğumdan dolayı, oyun yapımına alışmam çok da zor olmadı. OrangeBall’un diğer platform oyunlarından farklı bir hikayesi olması ilgi çekiciliği açısından en önemli unsurdu. Temelde zıplayan top oyunlarındaki amaç, bir top ile zıplayarak engelleri aşıp bölüm sonuna ulaşmaktır. Ben ise OrangeBall‘a bir hikaye katarak OrangeBall’u daha farklı nasıl yaparımın cevabını aramaya başladım ve zıplayan topu dalından kopup düşen bir portakal olarak tasarladım. Haliyle portakalımıza bir de amaç vermek gerekiyordu. O da tabii ki günün sonunda portakal sandığına ulaşması olacaktı. Oyunu ilk başlarda sadece bu temeller üzerine kurdum. Oyun yapımı esnasında ise ekip arkadaşlarımın da tavsiyeleri ile oyun gelişerek sonunda bu hale geldi. |
Web'den oynanabilecek veya Windows platformu için bir sürüm yayınlanacak mı? |
Hayır. Onivo Games’i sadece Mobil Oyunlar üretmek için kurduk. Şu an tamamiyle bütün enerjimizi mobil oyunlar üretmeye harcıyoruz. O yüzden maalesef OrangeBall PC platformuna gelmeyecek. |
Şimdiye dek oyunculardan gelen geribildirimlerden memnun musunuz? |
Evet çok güzel geri bildirimler alıyoruz. Oynayanlar OrangeBall’u oynamak ve bulmacaları çözmekten çok zevk alıyorlar. Şu an itibari ile Google Play’de 254 oy ortalamamız 4,46/5 seviyesinde. Buda oynayanların OrangeBall’u ne kadar sevdiğinin en önemli göstergesi. |
Oyunun geliştirilmesine devam edilecek mi? Bizleri güncellemeler bekliyor mu? |
Evet. OrangeBall, toplamda 4 sezondan oluşuyor ve her sezonda 12 bölüm var, yani OrangeBall toplamda 48 bölümlük büyük bir oyun olacak. Her yeni gelecek sezon bir öncekinden hem görsel, hem de oynanış açısından daha kaliteli olacak. Şu anda yeni sezonların konsept tasarımları üzerinde çalışıyoruz. Ama siz de takdir edersiniz ki bölümlerimiz gerçekten çok detaylı ve uzun soluklu çalışmalar sonucu ortaya çıkıyor. Sonuç olarak yeni sezonlara biraz daha vakit var diyebilirim. |
Grafik ve animasyonları tasarlarken ne tip zorluklarla karşılaştınız? |
Yaklaşık 7 yıldır 3d Tasarım ve Animasyon sektöründe çalışıyorum. Son 2 yıldır da profesyonel olarak 3d Karakter Animatörü olarak çalışmaktayım. O yüzden 3 boyutlu model ve animasyonları yapmakta açıkçası çok zorluklar yaşamadık. Sadece konsept tasarımları hazırlama kısmı bizi biraz zorladı. Bunun dışında grafik işlerinde her şey gayet güzel bir şekilde işledi. |
Oyunu yaparken motivasyonunuzu korumanızdaki temel etken neydi? |
En büyük motivasyon kaynağım ailem başta olmak üzere ekip arkadaşlarımla uyumlu bir şekilde çalışmamdı. Motivasyonumu, 8 aylık oyun yapımı süresince desteğini bir an bile benden esirgemeyen aileme ve ekip arkadaşlarıma borçluyum. Onlar olmasaydı bu hayalimi gerçekleştiremezdim. |
Süleyman Bey, yapım aşamasında oyunun kodlanması esnasında süreç sizin için nasıl ilerledi? |
Öner hocamın kendisini tanıttığı ve programlama konusunda çeşitli sorular sorduğu bir e-postasını almam ile OrangeBall serüvenim başlamış oldu. Öncelerde kod konusunda sadece danışmanlık yapıyordum ancak sonralarda ipleri kendi elime almaya başladım. Bunda en büyük etken Öner hocamın bana oyunu tanıtmak için yolladığı ufak bir demo idi. Oyunun atmosferi umut vaat ediyordu; bu da beni motive etti ve projede daha aktif rol almak istedim. Sonrasında Öner hocam kodlara bir daha elini sürmek zorunda kalmadı zaten. Oyunun programlaması üzerinde çalışırken en keyif aldığım kısım bulmacalarla uğraşmaktı diyebilirim. Şu an elimizde, bulmacaları tetiklemeye yarayan çeşitli objeler mevcut ve bu objeleri değişik kombinasyonlarda bir araya getirerek envai çeşit puzzle oluşturabiliyoruz. Bu da bizi oyuncuya nasıl bir bulmaca sunabiliriz sorusunu düşünmeye itiyor ve ister istemez kendimizi keyifli bir sürecin içinde buluyoruz. |
Arun Bey, kasaya koşan bir portakal için müzikler bestelemek nasıl bir deneyimdi? |
OrangeBall benim ilk mobil oyun deneyimim. Bir portakalın hikayesine müziklerle eşlik etmek benim için oldukça heyecan vericiydi. Bu oyundan aldığım tecrübe ise daha da heyecan vericiydi. Oyuna her yeni bölüm eklendiğinde bu bölümün ruhunu yansıtan bir müzik bestelenmek için beni bekliyordu. Oyun bir portakalın etrafında döndüğü için haliyle insan dinlemesi eğlenceli müzikler bekliyor. Daha önceki çalışmalarım genelde dramatik tarzda müzikler olduğundan bu benim için yeni bir tecrübeydi; aynı zamanda eğlenceli bir serüvendi. Oyunu oynarken farkedeceğiniz üzere müziklere dramatik dokunuşlar da yaptım zira portakalımız macerası boyunca çeşit çeşit engellerden de kaçınmak durumunda kalıyor. Orijinal metin: Writing music for OrangeBall was exciting for me: it was my first official video game. The experience was made even more exciting because I got to write the music as the game was being developed. So, as each new level was designed, I would rethink the feel: there was lots of room for me to be creative. The “orange” theme for the game meant that I could go for a really playful and fun sound; something that I hadn’t really explored before (in other projects, my sound is often quite dramatic, sad or tense). It was really cool to be push myself to write in that playful style. But I also drew on my more “dramatic” roots because, even though the game is about an orange, there are many dangers it has to avoid! As you’ll notice, almost all the songs have a tense twist to them to add a bit of drama to the musical landscape. |
Onivo Games'in ipucu verebileceği başka projeleri mevcut mu? |
Şu an üzerinde çalıştığımız güzel bir proje daha var. Yine görsel açıdan ve hikayesi ile türevlerinin bir adım önüne geçmeyi amaçlıyoruz. Fakat bu seferki türümüz bir puzzle platform oyunu değil. Bir nevi simulator oyunu üzerinde çalışıyoruz. Şimdilik bu kadar detay verebiliyorum fakat yeni oyunumuzla ve gelecekte yapacağımız oyunlar ile ilgili bilgi almak isteyenler, Onivo Games’in Facebook ve Twitter sayfalarından bizleri takip edebilirler. Çok yakında yeni oyunumuza ait ilk görselleri Onivo Games Facebook sayfası üzerinden paylaşacağız. |
Okuyucularımıza söylemek istediğiniz şeyler var mı? |
Mobil oyun sektörü, çok hızlı büyüyen dev bir sektör. Biz de bu sektörün içerisinde olmaktan oldukça mutluyuz. Tabi bunlar bizim daha emekleme aşamalarımız. Daha öğreneceğimiz ve yapacağımız çok şey var. Şu anda bağımsız bir stüdyoyuz. Fakat ileride tam anlamı ile büyük bir oyun stüdyosu olmak hedefimiz. Ülkemizde özellikle mobil oyun sektörünün daha da iyi yerlere gelmesi açısından, sizin bizleri desteklemeniz oldukça önemli. Siz bizi desteklediğinizde biz daha kaliteli işler yapmak için elimizden geleni yapacağız. Son olarak Tamindir ailesine ve Yiğit Bey başta olmak üzere değerli editörlerine bizlere böyle güzel bir röportaj yapma imkanı verdikleri ve büyük destekleri için çok teşekkür ederiz. Yeni ve daha eğlenceli oyunlarda tekrar buluşmak dileğiyle, iyi oyunlar… |
Öner Bey'e sorularımızı cevapladığı için çok teşekkür ediyorum. OrangeBall'a hala bakmadıysanız aşağıdaki videoda oyunun tanıtımını görebilir, onun altındaki indirme bağlantılarını kullanarak Android, iOS ve Windows Phone cihazlarınızda oynamaya başlayabilirsiniz.
YORUMLAR