Dünya çapında düzenlenen Global Game Jam 2013’ün Ege bölgesindeki ayağında bizler de Tamindir ekibi olarak yer aldık. Hem basın hem de jüri olarak bulunduğumuz organizasyonda birbirinden farklı 14 oyunu görme ve deneme şansımız oldu. 3 günlük maratonun ardından yapımı biten oyunlar arasından Pazar akşamı jürinin oylamaları ile en iyi 3 oyun seçildi, oyunun yapımcıları ödüllerine kavuştu.
Bizler de, Defuse Case 1 oyunuyla birinciliği kazanan Pub Train grubu ile bir röportaj gerçekleştirdik. Bu yorgun ama bir o kadar hoş sohbet insanların olduğu grupla yaptığımız röportajı aşağıda okuyabilirsiniz.
Enis - Merhaba arkadaşlar.
Eren - Size ve Tamindir ziyaretçilerine de merhaba.
Enis - Öncelikle kendinizi tanıtır mısınız?
Eren - Ben Eren Arık. Şu an da Dumlupınar Üniversitesi Animasyon bölümünde araştırma görevlisiyim.
Enis - Grubtaki proje yöneticisi sizsiniz değil mi?
Eren- Kimsenin itirazı olmayacaksa benim diyebiliriz (gülüşmeler).
Enis - Seni ve grubunu tebrik ediyoruz öncelikle, Peki nasıl geçti Global Game Jam 2013 biraz yorumlayabilir misin?
Eren – Geçen seneki gibi yorucuydu. Geçen sene de girmiştik. O zaman da platform tarzı bir oyun yapmıştık. Bu sene biraz daha tecrübeliydik geçen yıla göre. Biraz daha boş zaman yarattık ve farklı bir şeyler yapmak istedik. Ama yine de yorulduk. Hepimiz hasta olduk; birimiz hastaydı, hepimize bulaştırdı. (gülüşmeler).
Yorucuydu belki ama bizim için güzel geçti. Sonucu da güzeldi. Özellikle iki genç arkadaşımız için oldukça önemli bu tip organizasyonlar. Onlar da programcıydı ekipte. Henüz daha liseye gidiyorlar ama program yükümüzü onlar çektiler. Biz görselleri hazırlarken onlar kodlamayı yaptılar. Onlar için çok büyük tecrübe oldu bu yaşta. Böyle bir etkinliğe katılıp derece alıyorlar sonuçta.
Enis - O zaman biraz da gençlerle konuşalım. Sizi tanıyabilir miyiz?
Selim – Ben Selim, 17 yaşını doldurdum diyebilirim.
Enis – Senin için nasıl geçti Global Game Jam 2013?
Selim - Bu sene biraz daha rahattık. Geçen sene ilk oyunu yapmanın verdiği tecrübesizlikten daha çok yorulmuştuk. Ancak bu sene daha rahattık, ilki kadar çok yorulmadık, çok zaman kaybı yaşamadık. Tecrübe edindik, daha planlı programlı çalıştık. (Diğer genç arkadaşa dönerek). Zaten Berk 3-4 yıldan beri oyun yapıyordu. Bense normalde masaüstü programcılığı yapıyorum. Oyunlarla son iki yıldır ilgileniyorum. Çok profesyonel değilim o yüzden. Asıl programcı babamız Berk’tir.
Enis – Peki Berk, sen ne diyorsun geçen yıla göre organizasyon nasıldı?
Berk – Geçen yıla göre değişiklik oldu. Organizasyon ekibi değişti. Tüm organizasyon çalışanları ellerinden geldiğinin en iyisini yapmaya çalıştı. Kısıtlı imkanları en iyi şekilde değerlendirmeye çalıştılar. Çok yardımcı oldular.
Enis – İnsanların ilgisini daha da çok çekebilirsek seneye daha büyük organizasyonlar başarabiliriz belki.
Berk – Evet, gittikçe gelişecek.
Enis – Hem sizler hem de bizler yardımcı olacağız bunun için.
(Genç arkadaşlarımızın da fikrini aldıktan sonra Eren'e oyunun ve ekibin geleceğini sorduk.)
Enis – Peki Eren, bu ekip başka oyunlar da geliştirmeye devam edecek mi?
Eren -Bizim arkadaş ile ortak bir oyun stüdyosu kurma projemiz var İstanbul’da. Özellikle bu ekipteki gibi genç arkadaşları da kurumumuza katıp yolumuza devam etmeye çalışacağız.
Enis – Peki oyunun (Defuse Case 1) geleceği nasıl olacak, internet üzerinden sunacak mısınız?
Eren – Oyunda birkaç tane hata var. Onlar düzeltilirse, biz de oyun şirketini kurabilirsek yayınlarız. Bu zaten Case 1 (Dava 1)’di. Case 2, Case 3 diye devam ettirebiliriz. Çünkü oyun yapısı olarak devam ettirilmeye müsait.
Enis – Ben de bizzat denemiş olarak onay veriyorum; devam ettirilmeye müsait bir yapısı var.
Eren – Teşekkür ederiz.
Enis – Bizler de röportaj için teşekkür eder, başarılarınızın devamını dileriz.
Bu arada bir dip not; aynı ekiple geçen sene de bir röportajımız bulunuyordu. Geçen sene de Global Game Jam Elginkan Vakfı özel ödülünü kazanmışlardı.
YORUMLAR